Kampanie zgłoszone do konkursu
|
30.03.2011 "Twój głos ma sens" - kampania pro frekwencyjna w wyborach prezydenckich 2010 KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie
Krótki opis projektuCelem kampanii było przekonanie młodych Polaków (18-25lat) o społecznej wadze głosowania w wyborach prezydenckich 2010 roku. StrategiaWolne i powszechne wybory to istota demokracji. Udział w wyborach to niewątpliwie jeden z najważniejszych przejawów odpowiedzialności obywateli za państwo, jego struktury i stojące na ich czele władze. Frekwencja wyborcza w Polsce po 1989 roku należy stale do najniższych w Europie. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiFundacja „Świat ma sens” za swoje cele stawia sobie krzewienie pozytywnego myślenia wśród obywateli i budowanie postaw prospołecznych. Realizowane przez nas projekty są kierowane głównie do młodzieży i mają ich przekonywać do aktywnego i twórczego życia. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiZe względu na grupę docelową (18-25 lat)i czas trwania kampanii (wakacje) postawiliśmy na działania w Internecie i spoty telewizyjne. Do udziału w kampanii zaprosiliśmy znanych i pozytywnie kojarzonych aktorów (Szyc, Karolak, Boczarska, Jakubik), którzy wystąpili w spotach zachęcających do głosowania. Ponadto szeroko informowaliśmy o kolejnych partnerach naszej kampanii. Działania PRPozyskiwanie możliwie szerokiego grona partnerów do kampanii: darczyńców (Polska Rada Biznesu), mediów, NGO, mediów, celebrytów i liderów środowiskowych. Szerokie informowanie o gronie partnerów kampanii. Pozyskanie grona wolontariuszy wspomagających kampanie w całej Polsce. EfektywnośćSpoty reklamowe były emitowane w TVN, TVN 24, Polsacie i kanałach tematycznych obu stacji przez 2 tygodnie przed każdą tura wyborów. Ponadto w Internecie emisja banerów w największych polskich portalach: Onet, Wirtualna Polska i Interia. (Szczegółowe dane w załącznikach). Aukcje nagród dla głosujących na Allegro. KampanijnośćW dużym stopniu kampania wyrosła z naszego projektu edukacyjnego 20latRP.pl_Pochwalmy się! Podsumowującego i promującego sukcesy polskiej demokracji minionego 20-lecia . ( patrz.www.20latrp.pl ). Opis inicjatoraFundacja „Świat ma sens” realizuje projekty kulturalne i edukacyjne na wielu polach. Podstawowym celem działań jest społeczna i twórcza aktywizacja młodych ludzi oraz promowanie pozytywnego myślenia. InsightBierność społeczna Polaków, niezrozumienie podstawowych mechanizmów demokracji, apatia i postawa "mój głos i tak nic nie zmieni" BIG IDEAWzbudzenie przekonania o sensie i wadze każdego indywidualnego głosu, satysfakcji z własnej aktywności poprzez uczestnictwo w szerokiej wspólnocie ludzi pozytywnie nastawionych do świata. Aktywność jest cool, bezczynność jest tchórzostwem. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formAplikacje i gry internetowe: poradnik wyborcy, ankieta - sprawdź jakim typem społecznym jesteś. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie |
Nadawca | Fundacja "Świat ma sens" |
Wykonawca | Fundacja i agencja Mindshare Polska |
Adresaci | młodzież akademicka i szkolna (>18 lat) |
Media | TVN, TVN 24, Polsat, Onet.pl, Interia.pl, Allegro, WP.pl |
Data zgłoszenia | 30.03.2011 |
Dodatkowe materiały | Spot tv - Jakubik |
Spot tv - Boczarska | |
Spot tv - Szyc |