Kampanie zgłoszone do konkursu
|
29.03.2011 DOWNloading KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie
Krótki opis projektuCel: zwiększenie świadomości o zespole Downa i poinformowanie o Światowym Dniu Zespołu Downa, który od 6 lat obchodzony jest 21 marca. Grupa docelowa: użytkownicy Internetu, bez względu na wiek, wykształcenie, statut społeczny. StrategiaDefinicja problemu: Szacuje się, że jedno na około 700 dzieci rodzi się z zespołem Downa. Jest to jedna z najczęściej występujących wad genetycznych na świecie – niezależnie od kontynentu, koloru skóry czy religii. Dopóki nie zostanie odkryta przyczyna nierozdzielenia się chromosomów 21. pary podczas podziału komórek rozrodczych, nie można przewidzieć ani u kogo ani dlaczego urodzi się dziecko z zespołem Downa, bo w ogromnej większości – decyduje o tym przypadek. Nie wszyscy jednak o tym wiedzą i błędnie nazywają ZD chorobą. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiStowarzyszenie Bardziej Kochani, od ponad 10 lat zajmujące się wspieraniem osób z ZD i ich rodzin, organizuje obchody ŚDZD w Warszawie i stara się dzięki temu przybliżyć społeczeństwu ten problem. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNarzędziem komunikacji reklamowej w przypadku kampanii DOWNloading jest Internet, jako medium o bardzo szerokim zasięgu. Dzięki współpracy z największymi portalami w Polsce – gazeta.pl, o2.pl oraz wp.pl, które charytatywnie wyemitowały banner, kampania dotarła do bardzo dużej ilości użytkowników i jednocześnie nie zostały wygenerowane żadne koszty. Efektywność1. 2. Kampania miała miejsce w Internecie w ciągu JEDNEGO dnia. Emisja bannera została zaplanowana i zrealizowana w niedzielę, 21 marca 2010 roku, czyli w ciągu Światowego Dnia Zespołu Downa. KampanijnośćStowarzyszenie Bardziej Kochani co roku organizuje wydarzenia z okazji ŚDZD – za każdym razem jest to coś innego, ale zawsze związanego z ZD (wystawy fotograficzne, przegląd filmów dokumentalnych). Kampania DOWNloading miała charakter jednorazowy, nie wykluczamy jednak kontynuacji projektu w latach następnych. Opis inicjatoraStowarzyszenie Bardziej Kochani od 10 lat wspiera nie tylko osoby z Zespołem Downa, ale również ich rodziny. Jest także inicjatorem szeregu działań, mających na celu zwiększenie świadomości o ZD. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy21 marca 2010 na dwóch portalach: gazeta.pl i o2.pl pojawił się banner internetowy DOWNload. Pasek ładowania danych zatrzymuje się na 21 procencie i po chwili otwiera się okienko z informacją: "błąd genetyczny w 21 parze chromosomów sprawia, że dziecko rodzi się z Zespołem Downa". Następnie pojawiają się dwa przyciski - "ignoruj wadę" oraz "akceptuj człowieka". Niezależnie od tego, który przycisk zostanie wybrany, internauta zostanie przekierowany na stronę Stowarzyszenia "Bardziej Kochani". Insight„Zespół Downa to choroba, ale nie wiem na czym polega. Kojarzy mi się z Maciusiem z serialu Klan, poza tym nie znam nikogo, kto ma takie dziecko, nie znam też osobiście żadnej osoby z zespołem Downa. Kiedyś chyba widziałem taką osobę w autobusie, ale nie wiedziałem jak się zachować.” BIG IDEAPomysł powstał ze skojarzenia słów Down i download. Ponadto, wykorzystaliśmy fakt, że przyczyną zespołu Downa jest błąd w 21 parze chromosomów podczas "ładowania" kodu genetycznego oraz, że datę 21 marca na Światowy Dzień Zespołu Downa wybrano nieprzypadkowo. Liczba 21 odnosi się do 21-ego chromosomu w materiale genetycznym człowieka, a cyfra 3 oznacza jego odmienność – zamiast występującej zwykle pary, w przypadku osób z zespołem Downa pojawia się dodatkowy, trzeci chromosom. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formNaszym celem było takie pokazanie problematyki zespołu Downa, które nie będzie opierało się na fotografiach czy rysunkach upośledzonych umysłowo dzieci – wybraliśmy więc formę bannera internetowego, który niespodziewanie pojawi się na ekranie monitora i nie będzie od razu kojarzony z ZD. |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie |
Problemy społeczne | Inne |
Nadawca | Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa BARDZIEJ KOCHANI |
Wykonawca | Agencja reklamowa PUBLICIS. Dyrektor kreatywny: Bartłomiej Rams; Copywriter: Julia Wójcik, Junior Copywriter: Alicja Suchcicka; Art director: Magdalena Sędek |
Adresaci | Użytkownicy Internetu, bez względu na wiek, wykształcenie, statut społeczny. |
Media | gazeta.pl, o2.pl, wp.pl |
Data zgłoszenia | 29.03.2011 |
Dodatkowe materiały | plik: download_bk_publicis.mpg |
Spot DOWNloading |