Kampanie zgłoszone do konkursu
|
25.03.2011 1% dla Fundacji Ronalda McDonalda 'Pokaż serce, przekaż 1%' KATEGORIA: Inicjatywy 1%
Krótki opis projektuFundacja Ronalda McDonalda, jako organizacja pożytku publicznego, apeluje o 1%, aby zwiększać w ten sposób możliwość i skalę realizacji działań na rzecz dzieci i rodziny. Każda kampania na rzecz 1% to także działanie promocyjne, budujące poczucie społecznego zaangażowania i bycia częścią wspólnoty. StrategiaFundacja Ronalda McDonalda to organizacja pożytku publicznego i zarazem fundacja, mająca stałego donatora - firmę McDonald's. Wszystkie działania Fundacji, do momentu uzyskania praw do 1%, były finansowane wyłącznie przez McDonald's, jednak wraz z rozwojem skali działania i zasięgu programów Fundacja postanowiła promować główne linie programowe w skali ogólnopolskiej także przez swój status. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiFundacja ma bezpośredni związek z treścią kampanii 1%, ponieważ to Fundacja, my, którzy sformułowaliśmy treść kampanii, pracujemy w programach, organizujemy akcje badań, budujemy wokół nich wolontariat, prowadzimy kontakty z rodzicami, korzystającymi lub chcącymi skorzystać z naszych programów. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiDecyzja o konkretnych działaniach została podyktowana logiką i budżetem. Nie mając dużych środków postanowiliśmy działać strategicznie - od 1 stycznia w sieci - na www.frm.org.pl, na profilu Fundacji na Facebooku, na profilach przyjaciół, na stronach firm, ludzi, organizacji, miast zaprzyjaźnionych z nami i wiedzącymi, jak pracujemy pokazaliśmy spot o 1% oraz baner, następnie dodaliśmy zakupiony program do rozliczeń PIT, potem przygotowaliśmy kilka mailingów do przyjaciół, firm, miast, które z kolei przesłały je dalej. Ten łańcuch informacji działa jak społeczna poczta i w przypadku organizacji takiej, jak nasz, która musi docierać szeroko, jest bardzo skutecznym narzędziem. Czemu musimy mówić do wielu osób? Bo mówiąc dzielimy się wiedzą o naszych programach, a to jest dla wielu osób inspiracja do skorzystania z naszych możliwości. Fundacja od 1 stycznia jest na stronie operatora logistycznego Apreo Logistics, Gianta - marki rowerów, na Inwestor TV - gdzie widzi nas rynek kapitałowy, na stronach Chodzieży, Braniewa, Swarzędza, Wrocławia, w serwisach kancelarii prawnych, etc. Działania PRWszystkie media, które mają dodatek o 1% otrzymały materiał o Fundacji i naszych programach. Staramy się namawiać do promowania programów profilaktycznych i dzielimy się wynikami naukowymi z naszych badań USG, opiniami ekspertów i dostępem do opinii naszych partnerów, Rodziców, wolontariuszy. Opowiadając prawdziwe historie zwracamy uwagę na ogromny potencjał, który integruje wokół swoich działań Fundacja. Polacy uczą się wolontariatu, donacji, a my mamy wiedzę, jak do tego zachęcać skutecznie. Efektywność1. Kampania ma zasięg ogólnopolski /sieć i media społecznościowe oraz prasa i billboardy/ - i jest w trakcie realizacji. Kampania zakończy się w maju i wtedy zostanie sprawdzona jej efektywność. Obecnie widać wzrost liczby odwiedzin w serwisie www.frm.org.pl oraz na Facebooku. KampanijnośćKampania zdecydowanie jest kontynuacją, ponieważ postaci dzieci są już twarzami kilku wydarzeń Fundacji - w tym akcji McHappy Day 2010, płyty Majki Jeżowskiej, która właśnie nagrywa drugi album. Opis inicjatoraFundacja Ronalda McDonalda to organizacja pożytku publicznego, założona w 2002 roku przez McDonald's na wzór światowej fundacji RMHC. Fundacja jest w 2010 roku 'Dobrą praktyką' FOB. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyTroje przyjaciół, on, ona i on, takie zwykłe, wesołe, skłonne do psot i ciekawe świata dzieci. Jedno za wszystkich, wszyscy za jednego. Ich zabawie towarzyszy w filmie animowanym, który jest punktem wyjścia do dalszych modyfikacji, głos dorosłej osoby, mówiącej, że nie każde dziecko jest zdrowe i może się tak bawić i że właśnie wtedy programy Fundacji pomagają w zmierzeniu się z rzeczywistością. InsightDo wspólnego poczucia, że największą wartością w życiu są zdrowe dzieci! BIG IDEATroje przyjaciół, on, ona i on, takie zwykłe, wesołe, skłonne do psot i ciekawe świata dzieci. Jedno za wszystkich, wszyscy za jednego. Ich zabawie towarzyszy w filmie animowanym, który jest punktem wyjścia do dalszych modyfikacji, głos dorosłej osoby, mówiącej, że nie każde dziecko jest zdrowe i może się tak bawić i że właśnie wtedy programy Fundacji pomagają w zmierzeniu się z rzeczywistością. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form1.baner reklamowy w serwisach nigdy wcześniej nie promujących działań społecznie pożytecznych |
Kraj | Polska |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy 1% |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wolontariat |
Nadawca | Fundacja Ronalda McDonalda |
Wykonawca | Fundacja i Przyjaciele w tym DDB |
Adresaci | osoby rozliczające się z podatków |
Media | on line, społecznościowe, prasa, outdoor, komunikacja bezpośrednia |
Data zgłoszenia | 25.03.2011 |
Dodatkowe materiały | plik: file_20110330143706_975.pdf Pokaż serce, przekaż 1% - Prezentacja |