Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2010



15.03.2011

Wszyscy jesteśmy mordercami

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie

Krótki opis projektu

Autorzy: Dyrektor Kreatywny: Maciek Ufnalewski. Copywriter: Piotr Wronek. Art. Director: Maciek Ufnalewski.
Cel: W okresie Świąt Bożego Narodzenia w Polsce zabija się miliony karpi.
Fundacja Viva! poprosiła nas o zwrócenie uwagi Polaków na okrutne traktowanie tych ryb.
Grupa docelowa: Polacy.

Strategia

W okresie Świąt Bożego Narodzenia w Polsce zabija się miliony karpi.
Karpie zanim trafią na wigilijne stoły przetrzymywane są w ciasnych akwariach z brudną wodą, duszone w torebkach foliowych i zabijane w niehumanitarny sposób.
Fundacja Viva! poprosiła nas o zwrócenie uwagi Polaków na okrutne traktowanie tych ryb i uświadomienie społeczeństwu, że każdy z nas przynajmniej raz w życiu przyczynił się do niehumanitarnego zabicia karpia. Kampania miała spowodować jeśli nie ograniczenie spożycia, to przynajmniej powstrzymanie okrutnego traktowania tych stworzeń.

Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampanii

Fundacja Viva! walczy o prawa zwierząt, w tym także karpi, którym Polacy w okresie Świąt Bożego Narodzenia zgotowują krwawą hekatombę.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Na potrzeby kampanii zaprojektowaliśmy czarne opaski wzorowane na paskach zakrywających oczy przestępców pokazywanych w mediach. Opaski zostały zainstresowane w prasie, a także zamieszczone w formie PDF-a na Facebooku na profilu Krwawe Święta. Ich dystrybucją zajęli się także wolontariusze Fundacji Viva!
Opaski posłużyły jako zaproszenie na manifestację, która odbyła się w Warszawie 27.11.2010. Podczas happeningu manifestanci trzymali przy oczach czarne opaski. Jednocześnie zostało zrobione zdjęcie, które posłużyło nam do stworzenia kampanii prasowej, materiałów BTL i banerów w internecie. Na potrzeby kampanii powstał także spot radiowy emitowany w Tok FM. Happening i akcja „Wszyscy jesteśmy mordercami“ odbiły się szerokim echem w mediach. Relacja z happeningu została zaprezentowana w telewizji publicznej. W relacji wywiadu udzielili aktywiści Fundacji Viva! oraz twórcy kampanii z agencji Szwejkowski.

Efektywność

Brak badań ewaluacyjnych.

Kampanijność

Kampania była częścią corocznego projektu Krwawe Święta, którego inicjatorem jest Fundacja Viva! www.krwaweswieta.pl

Opis inicjatora

Inicjatorem akcji była Fundacja Viva!, która od 11 lat walczy o prawa zwierząt.

Insight

Każdy Polak choć raz w życiu przyczynił się do niehumanitarnego zamordowania karpia.

BIG IDEA

Pomysł reklamy oparty został na dobrowolnym przyznaniu się przez każdego Polaka do popełnienia zbrodni i przyłożeniu sobie do oczu czarnej opaski. Wszyscy jesteśmy mordercami! Dlatego, jak zabójcy pokazywani w mediach, przysłaniamy sobie oczy czarnymi opaskami.

Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form

Ambient – manifestacja, która odbyła się 27.11. 2010. Podczas ambientu manifestanci trzymali przy oczach czarne opaski – niczym przestępcy prezentowani w mediach.
Internet – dystrybucja opasek (zaproszeń na manifestację) w formie PDF-a, zamieszczonego na facebookowym profilu Krwawe Święta, a także zachęcenie internautów do zakrycia oczu paskiem na zdjęciach profilowych na Facebooku na znak protestu przeciwko zabijaniu i niehumanitarnemu traktowaniu karpi.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
NadawcaFundacja Viva!
WykonawcaAgencja Reklamowa Szwejkowski
AdresaciPolacy
MediaAmbient, internet, radio, reklama prasowa, BTL.
Data zgłoszenia15.03.2011
Dodatkowe materiały

Karp_spot