09.04.2010 Dzień Uchodźcy 2009 KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne) Polska Akcja Humanitarna w czerwcu 2009 roku już po raz 15 zorganizowała kampanię społeczną poświęconą obchodom Dnia Uchodźcy.
Kampania z 2009r, starała się przede wszystkim przybliżyć społeczeństwu polskiemu najważniejsze problemy wynikających z bycia uchodźcą – pozbawienie ojczyzny, konieczność ucieczki z kraju, po to aby ratować życie, brak wyboru, konieczność szukania azylu w innym kraju. Staraliśmy się, aby jak corocznie, obchody przyczyniły się do integracji uchodźców z naszym krajem i społeczeństwem.
W ramach kampanii zorganizowaliśmy ogólnopolską akcję informacyjną oraz Festiwal Filmowy o tematyce uchodźczej w Warszawie. Partnerem festiwalu było warszawskie kino Kinoteka. Pokazy filmów odbyły się w dniach 20-25 czerwca, zaś kampania i akcja informacyjna były obecne w mediach prze cały czerwiec.
Główny Visual, ilustrujący kampanię z 2009r, przedstawiał kobietę o wyglądzie sugerującym, że jest uchodźczynią, która zastanawia się nad wyborem dalszej drogi, siedząc na peronie obok dużej torby podróżnej.
Kampanię społeczną poświęconą obchodom Dnia Uchodźcy w 2009r. przygotowała dla PAH bezpłatnie agencja reklamowa TestardoGram (która przygotowuje tą kampanię od samego początku) oraz dom mediowy Zenithmedia. Realizację działań wsparły także Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców, Europejski Fundusz na rzecz Uchodźców, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Instytut Kultury Francuskiej, Culturesfrance oraz Fundacja Filmowa Warszawa. Wszystkie firmy partnerskie współpracują z nami na zasadach non-profit. |