Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009



08.04.2010

Zmień nawyki na dobre. Zmień klimat na lepszy.

KATEGORIA: Instytucje publiczne i agendy rządowe

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Projekt:
Kampania telewizyjna o charakterze edukacyjnym „Zmień nawyki na dobre. Zmień klimat na lepszy”
Przeciwdziałanie zmianom klimatu zaczyna się od zmiany osobistych nawyków każdego z nas. Kluczowa jest tu edukacja prowadząca do faktycznej zmiany postawy społeczeństwa

Zakres prac Agencji:
Polymus jest autorem koncepcji kreatywnych i scenariuszy serii spotów telewizyjnych
Rekomendacja i dobór celebrytów zgodnie z różnymi grupami docelowymi
Nadzór artystyczny nad procesem produkcji spotów realizowanych przez firmę Rochstar

Efektywność finansowa projektu:
Agencja wykonała projekt pro publico bono.
Prawa autorskie zostały także przekazane nieodpłatnie.
Wybrane gwiazdy również wzięły udział w reklamach non profit.
Pałac Kultury i Nauki również bezpłatnie udzielił praw do użycia wizerunku w spotach.

Strategia:
Społeczeństwo potrzebuje różnych wzorców do naśladowania – ważne aby umieć wykorzystać tą tendencję nie tylko w sposobie ubierania się czy spędzania wolnego czasu. Ważne aby szukanie wzorców odbywało się przede wszystkim w obszarze postaw i odpowiedzialności społecznej.
Zaangażowani celebryci pokazują, że warto jest ich naśladować zwłaszcza w tym kontekście.
Każdy z celebrytów pokazany jest jako „gwiazda” oraz „prywatnie” - Szymon Majewski, Otylia Jędrzejczak i Edyta Górniak przekonują Polaków, jak przez prostą zmianę codziennych nawyków zmienia się klimat na lepszy (zakręcanie wody, zmniejszanie temperatury, wyłączanie sprzętów z trybu czuwania).
Celebryci zostali dobrani w sposób zapewniający jak najlepsze dotarcie do szerokiej grupy docelowej. Każdy z nich używa innej argumentacji, jest pokazany w innej sytuacji – różni się także tonacja każdej reklamy; dzięki temu zmaksymalizowano perswazję przekazu.

Podsumowanie:
Kampania została dodatkowo pomyślana jako kontynuacja kampanii z 2008 roku, kiedy to społeczeństwo było edukowane czym są zmiany klimatyczne. Kampania w 2009 stanowiła więc konsekwentny kolejny krok edukujący jakie konkretne zachowania są pożądane, a jednocześnie, że są niezwykle łatwe do wdrożenia w życie.
Kampania ta podsumowywała jednocześnie cykl działań związanych z Polską Prezydencją oraz działaniami wokół COP14.

Źródła w Internecie:

http://www.mos.gov.pl/artykul/7_aktualno... - Opis kampanii na stronie Ministerstwa Środowiska, możliwość obejrzenia spotów w Internecie.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInstytucje publiczne i agendy rządowe
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Ekologia i środowisko
NadawcaMinisterstwo Środowiska; Departament Współpracy z Zagranicą
WykonawcaPolymus Sp. z o. o.
AdresaciSpołeczeństwo
MediaTelewizja
Data zgłoszenia08.04.2010
Dodatkowe materiały