Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009



06.04.2010

Przyszedł do mnie Autyzm

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

Opis Kampanii 1% Fundacji SYNAPSIS w 2009r.
Zasięg Kampanii: OGÓLNOPOLSKI
Hasło: „Przyszedł do mnie autyzm”
„Osoby z autyzmem mogą rozwinąć skrzydła”

Na potrzeby Kampanii powstał KOMIKS -  jako niekonwencjonalny sposób przekazu informacji o autyzmie i przedsięwzięciach Fundacji SYNAPSIS na rzecz rozwiązywania problemów autyzmu.
Autorką projektu, scenariusza reżyserką i producentką KOMIKSU jest Bożenna Ulatowska – wiceprezes Zarządu Fundacji – do grudnia 2009r. rysunki zaprojektował i wykonał Edward Lutczyn.

Powstało kilka form KOMIKSU:

I. ANIMOWANA -  40-sto sekundowa w kolorze z muzyką w podkładzie – fragment utworu What a Wonderful World w wyk. Luisa Armstronga oraz z tekstami nagranymi przez aktora Jerzego Matałowskiego z udziałem członków jego rodziny(dzieci i żony).

Emisja miała miejsce przez cały kwiecień w mediach:
1 Telewizja Super Stacja kilkanaście razy dziennie,
2. Stacje Metra: Ratusz, Centrum, Politechnika, Pole Mokotowskie, Świętokrzyska, Wilanowska na nośnikach STRÖER INFOSCREEN 5.20x2.60, 35 tys. emisji,
3. Polski Portal Handlowy -  www.tradebizz.pl oraz na stronach internetowych kilku zaprzyjaźnionych firm.

II. DRUKOWANA:
1. CZASOPISMA
- Miesięcznik Golf&Liffe, nakł. 25 tys. egz., komiks w formacie A4
- Kwartalnik TOP CLASS, wrzutka Komiksu do 500 prenumeratorów
- Miesięcznik „Bliżej Przedszkola” , nakł. 10 tys. x luty, marzec, kwiecień – druk komiksu
- Miesięcznik Prestige Mouse
- Katalog POLSWISS ART, nakł. 2 tys. (grudzień 2008)
- Informator Wielkiej Gali Liderów Polskiego Biznesu, nakł.5 tys. egz.
2. ULOTKI w formacie A-5
- 64 Salony Yves Rocher w całej Polsce - 60 tys. egz.
- Hotel Sheraton, uczestnicy dorocznego Balu Charytatywnego Fundacji SYNAPSIS
- Zimowa Gala BCC, wśród zaproszonych gości rozdano 5 tys. egz.
- Club Traffic Warszawa, 2 tys. szt. komiksu jako wrzutka do toreb z zakupami.
- Biblioteki (Narodowa, WSH, UW) – w sumie 4 tys. egz.
- Firma GRANNA, 1600 egz. dołączonych do gier planszowych
- Kino MURANÓW, 1000 egz.
- Teatr POLONIA, 500 egz.

Kampania została zrealizowana głównie dzięki społecznemu udziałowi wielu osób i instytucji. Koszty poniesione przez Fundację SYNAPSIS przy realizacji tej kampanii wyniosły niespełna 17 tys. zł.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneKampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
NadawcaFundacja SYNAPSIS
WykonawcaScenariusz i reżyseria: Bożenna Ulatowska; Rysunki: Edward Lutczyn; Animacja: Paweł Kowalik; Głosu użyczyła Rodzina Matałowskich.
AdresaciMłodzież i osoby dorosłe – szeroki przekrój społeczny.
MediaTelewizja Super Stacja; Ströer Infoscreen; Polski Portal Handlowy i strony internetowe kilku zaprzyjaźnionych firm; czasopisma: Golf&Liffe; Top Class; „Bliżej Przedszkola”; Prestige Mouse; Katalog Polswiss Art.; Informator Wielkiej Gali Liderów Polskiego Biznesu;
Data zgłoszenia06.04.2010
Dodatkowe materiałyplik: file_20100406141615_776.pdf
ulotka