Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2008



14.10.2009

Pola Nadziei - "Tym, którzy idą przed nami..."

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ

W 2008 roku, krakowska akcja Pola Nadziei odbywała się pod hasłem "Tym, którzy idą przed nami". Uznanie, jakim cieszą się Pola Nadziei podkreśla znaczenie akcji dla Hospicjum, chorych i ich rodzin, a także jej oddziaływanie na społeczeństwo. Wynik finansowy 11. edycji - kwota 492 tys. zł, zaangażowanie wolontariuszy, owocna współpraca ze szkołami, wsparcie ludzi ze świata kultury i sztuki, sponsorów i mediów pokazały, że kampania jest bardzo dobrze przyjmowana, a działalność Hospicjum ceniona. Symbol akcji, żółty żonkil jest już znany niemalże każdemu. Koordynatorem akcji Pola Nadziei jest Towarzystwo Przyjaciół Chorych "Hospicjum im. św. Łazarza" w Krakowie. Honorowy Patronat nad akcją sprawuje Ksiądz Kardynał Franciszek Macharski.

EDYCJA OGÓLNOPOLSKA
Krakowskie Hospicjum jest kolebką polskich Pól Nadziei i koordynatorem ogólnopolskiej akcji. Od siedmiu lat zaprasza hospicja z innych miast Polski do realizowania własnych Pól Nadziei.
W 2008 roku do akcji przystąpiło 41 hospicjów z 40 miast Polski. Każde z Hospicjów realizuje program na swoim terenie, pozyskując środki na własną działalność, z zachowaniem ustalonych w Krakowie zasad.

POLA NADZIEI to organizowana od 1997 roku kampania na rzecz chorych, którzy wskutek ciężkiej, nieuleczalnej choroby znaleźli się kresu życia i potrzebują hospicyjnej opieki, a także ich rodzin zmagających się z trudem opieki i świadomości choroby bliskiej osoby, a później osierocenia. Celem prowadzonej akcji jest wzbudzenie wspólnej odpowiedzialności społeczeństwa za opiekę nad tymi z nas, którzy znaleźli się w najtrudniejszej z życiowych ról: osoby, której życie dobiega kresu lub żegnającej swojego bliskiego. Dzięki Polom Nadziei pozyskiwane są środki finansowe na opiekę świadczoną przez "Hospicjum św. Łazarza", zjednywani wolontariusze do pełnienia posługi chorym, prac administracyjno - gospodarczych i udziału w realizowanych przez Hospicjum akcjach. Prowadzona w ramach Pól Nadziei edukacja szkolna pozwala na szerzenie idei hospicyjnej oraz uwrażliwienie dzieci i młodzieży na potrzeby osób chorych. Z roku na rok w program Pól Nadziei włączają się coraz szersze kręgi społeczeństwa, kolejne szkoły, instytucje. Opieka w Hospicjum, tj. opieka medyczna, pielęgnacyjna, duchowa, psychologiczna, fizjoterapeutyczna i socjalna, na którą są pozyskiwane środki finansowe dzięki Polom Nadziei, jest bezpłatna dla chorego i jego rodziny.
W ramach żonkilowego programu edukacyjnego jesienią, uczniowie wraz z nauczycielami sadzą żonkilowe poletka na kwietnikach koło szkół i przedszkoli oraz biorą udział w Żonkilowym Kiermaszu i Marszu solidarności z chorymi, wiosną włączają się w konkursy, kwesty i wydarzenia akcji. Zakładają Szkolne Kluby Przyjaciół Żonkila, dzięki którym poszerzają swoją wiedzę na temat Hospicjum, rozwijają umiejętności prawidłowej komunikacji interpersonalnej, organizacji czasu wolnego, wypracowują dobry obraz młodzieży, jako grupy, której nie jest obojętny los osób chorych i potrzebujących pomocy.

ŻONKIL jest międzynarodowym symbolem nadziei, przypomina o ludziach cierpiących, oczekujących naszego towarzyszenia w trudnym okresie odchodzenia z tego świata. Wiosną, kiedy kwitnie żonkilowy kwiat- zbieramy fundusze dla Hospicjum, w zamian za datek wręczając ofiarodawcom żonkilową broszkę. Każdego roku rozdajemy 100 tys. takich żonkilowych pamiątek.

Czas trwania akcji: październik - czerwiec 2008
Strona akcji: www.polanadziei.pl

Czas trwania akcji: październik - czerwiec 2008
Strona akcji: www.polanadziei.pl

-telewizja (emisja spotu, materiałów redakcyjnych - informacje z wydarzeń,
wywiady)
-emisja spotów kampanii na panelach LCD w pojazdach Miejskiego
Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie
-radio (emisja spotów, materiałów redakcyjnych - informacje z wydarzeń,
wywiady)
-prasa
-citylighty - 150 szt.
-plakaty B1 - 2 tys. szt.
-plakaty A3 - 1 tys. szt.
-foldery - 40 tys. szt.
-internet


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
NadawcaTowrzystwo Przyjaciół Chorych "Hospicjum im. św. Łazarza"
WykonawcaTowarzystwo Przyjaciół Chorych "Hopsicjum im. św. Łazarza"
Adresacispołeczeństwo Małopolski, dzieci i młodzież szkolna, osoby potrzebujace pomocy hospicyjnej, osoby mogące wesprzeć działność hospicjum
Mediapatroni medialni: TVP Kraków (z emitowaniem części materiału na antenie ogólnopolskiej), Dziennik Polski, Radio VOX, ponadto Radio Kraków, Radio RMF, Radio Tok FM, Gazeta Wyborcza, Gazeta Krakowska, portale internetowe i lokalne wydawnictwa
Data zgłoszenia14.10.2009
Dodatkowe materiałyplik: file_20091020133524_497.pdf
Plakat do koncertu
 plik: file_20091020133823_602.pdf
plakat