|
| Kampanie zgłoszone do konkursu Kampania Społeczna Roku 2008
13.10.2009 Przestrzeń Miasta KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne) Cel projektu
Podstawowym celem projektu "Przestrzeń miasta" jest rozwijanie postaw obywatelskich, przede wszystkim wśród młodego pokolenia Polaków, oraz przeciwdziałanie poczuciu wykluczenia ze społeczeństwa obywatelskiego mniejszości. Chcemy upowszechniać wiedzę o prawach obywatelskich. Obraźliwe napisy na murach i budynkach polskich miast godzą w ludzką godność. Projekt "Przestrzeń Miasta" powstał po to, aby to zmienić.
Realizacja projektu
Wystarczy dostęp do Internetu i zwykły aparat cyfrowy, aby sprawić, by z murów i budynków zniknęły obraźliwe, szpecące nasze miasta napisy, które uwłaczają godności mniejszościom religijnym, etnicznym i seksualnym.
Każdy może się włączyć w naszą akcję. Wystarczy wykonać 3 proste czynności:
- Zlokalizować napis
- Zrobić zdjęcie
- Dodać je na bazy na stronie www.przestrzenmiasta.pl
Dodawane zdjęcia są moderowane w taki sposób, aby dodawać jedynie fotografie zgodne z tematyką projektu. Następnie, lokalni koordynatorzy Przestrzeni Miasta zgłaszają je odpowiednim władzom i monitorują ich usunięcie.
Czym projekt nie jest
- nie jest akcją jednorazową polegającą na zamalowywaniu graffiti antysemickich i rasistowskich przez wolontariuszy; chodzi nam o trwały efekt oraz o uświadomienie obywatelom ich praw, które powinny być chronione przez instytucje publiczne;
- nie jest skierowany na usuwanie każdego graffiti szpecącego przestrzeń miejską, a jedynie tych, które są obraźliwe dla określonych mniejszości.
Projekt realizowany jest w ramach Programu dla Tolerancji ze środków Fundacji Batorego i Fundacji Forda Projekt promuje MTV: MUSIC TELEVISION POLSKA |
Kraj | Polska | Kategoria konkursowa | Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne) | Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym | Nadawca | Fundacja Projekt: Polska | Wykonawca | Fundacja Projekt: Polska | Adresaci | osoby przebywające stale lub czasowo na terenie Polski, głównie osoby młode zaintersowane prawami człowieka oraz przestrzenią, w której się znajdują | Media | MTV, TVN, Polsat News, Gazeta Wyborcza, Polska The Times, Radio Luz, Radio Traffik, Radio Euro, Radio Łódź, lokalne TVP-Łódź, Katowice, Bydgoszcz, Wrocław; Ekspres Bydgoski, Poradnik Webmastera | Data zgłoszenia | 13.10.2009 | Dodatkowe materiały | plik: plik_20091013145329_856.pdf | | plik: plik_20091013145329_260.pdf | | plik: plik_20091013145329_934.pdf | | plik: plik_20091013145329_650.pdf | | |
|