22.09.2009 Przytul mnie KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne) Citylight Citylight Od grudnia 2007 r. do kwietnia 2008 r. Fundacja Warszawskie Hospicjum dla Dzieci przeprowadziła
kolejną, dziesiątą już multimedialną kampanię informacyjną, którą w oparciu o wcześniejszy spot filmowy p. Andrzeja Gajewskiego, przygotowała agencja reklamowa TBWA/TELESCOPE.
Akcję podobnie jak w latach ubiegłych wsparł Dom Mediowy Initiative, który prowadził negocjacje w sprawie bezpłatnych powierzchni reklamowych i czasów antenowych.
Głównym elementem graficznym kampanii były dwa poruszające zdjęcia autorstwa p. Magdy Wunsche przedstawiające leżącą w łóżeczku dziewczynkę z misiem i samego misia. Hasłem przewodnim było zdanie "Przytul mnie".
W czasie akcji posłużyliśmy się następującymi nośnikami informacji: film reklamowy "Motyl", spot radiowy, ogłoszenia prasowe, plakaty wielkoformatowe i banery internetowe.
Założeniem kampanii było poinformowanie szerokiej rzeszy odbiorców o działalności Fundacji WHD i przybliżenie problemu opieki paliatywnej nad nieuleczalnie chorymi dziećmi w ich własnych domach oraz informowanie o możliwości przekazania 1% podatku na rzecz Fundacji WHD.
Kampania objęła swym zasięgiem głównie teren Warszawy i okolic, jednak niektóre media miały zasięg ogólnopolski. W czasie jej trwania wykorzystano sprawdzone w latach ubiegłych środki przekazu: TV, radio, prasę, reklamę zewnętrzną, internet oraz działania public relations (PR) ukierunkowane na przekazanie informacji o działalności i potrzebach Fundacji WHD.
Podobnie jak w ubiegłym roku, podczas kampanii informowaliśmy, o posiadanym przez Fundację WHD statusie organizacji pożytku publicznego - materiały reklamowe opatrzone były ogólnopolskim logo akcji "1% podatku" oraz numerem KRS Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci (Krajowy Rejestr Sądowy:
0000097123). Akcja obejmowała również nowopowstałe hospicja dziecięce w Krakowie i Rzeszowie.
W rejonie tych hospicjów plakaty opatrzone były ich nazwą, logo oraz numerami KRS.
Większość prac wykonanych przy planowaniu realizacji kampanii oraz udostępnione czasy antenowych i powierzchnie reklamowych były bezpłatne.
Na poniesione koszty złożyły się wydatki związane z drukiem i rozklejaniem plakatów, a także sesją zdjęciowej i publikacją niektórych ogłoszeń prasowych.
Łączny koszt kampanii wyniósł 215 956,73 zł, natomiast wpływy z przekazanego na rzecz Fundacji 1% podatku dochodowego osiągnęły kwotę 5 431 424,55 zł. |