Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2008



15.09.2009

Kampania wodna 2008

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

W czerwcu 2008 r. zrealizowana została piąta już edycja kampanii wodnej. Poprzednie edycje, dzięki zaangażowaniu komercyjnych partnerów i wsparciu medialnemu okazały się dużym sukcesem, a towarzysząca kampanii sprzedaż gadżetów - opaski wodnej i kropelki "Zbieram wodę" pozwoliła Fundacji pozyskać fundusze na realizację programów wodnych w Sudanie.
Kampanię w 2008 r. przygotowały bezpłatnie: agencja reklamowa Testardo RedCell (Testardo Gram) oraz dom mediowy Zenithmedia. Analogicznie jak w poprzednich latach, składała się ona ze spotu filmowego - zrealizowanemu dzięki wsparciu firmy ODEON, spotu radiowego - zrealizowanemu dzięki wsparciu firmy Expresso Art House, layoutu prasowego, plakatów i banerów internetowych oraz innych niestandardowych form przekazu. Oficjalną stroną Kampanii jest: www.wodapitna.pl - przygotowana przez Agencję Cookie.

Cele Kampanii:
1. Poszerzenie świadomości polskiego społeczeństwa w kwestii problemu dostępu do wody pitnej w Krajach Południa.
2. Budowanie społeczności identyfikującej się z ideą zapewnienia dostępu do wody pitnej ludziom potrzebującym.
3. Uzyskanie jak najszerszego przyzwolenia i zaangażowania Polaków dla pomocy ludziom dotkniętym brakiem wody.
4. Zachęcanie Polaków do racjonalnego korzystania z zasobów wody.
5. Zebranie środków na realizację projektów wodnych w Afryce w południowym Sudanie.

Podobnie jak w poprzednich edycjach Kampanii towarzyszył rozbudowany komponent edukacyjny, realizowany przez Dział Edukacji Humanitarnej PAH w szkołach (ofertę edukacyjną PAH, w tym także informację o możliwości zaangażowania się w Kampanię Zbieram Wodę w poprzednim roku szkolnym otrzymało około 1000 szkół).
Składały się na niego:
1. Kampania informacyjna w zainteresowanych szkołach dotycząca problemów z dostępem do wody pitnej w Krajach Południa i programów wodnych PAH połączona z dystrybucją gadżetów - opaski wodnej i kropelki "Zbieram wodę". Uczestniczy w niej około 40 szkół.
2. Szkolenia dla studentów - trenerów edukacji humanitarnej PAH poświęcone kryzysowi wodnemu i możliwościom pomocy.
3. Zajęcia poświęcone tematyce wodnej dla uczniów szkół (podstawówki, gimnazja, ponadgimnazjalne) prowadzone przez trenerów metodami aktywnymi; dzięki temu bardziej angażują społeczność szkolną do podejmowania własnych inicjatyw na rzecz osób pozbawionych dostępu do wody pitnej z Krajów Południa. Uczestniczy w nich około 600 uczniów z 20 szkół.
4. Wspieranie nauczycieli poprzez materiały edukacyjne - korzysta z nich około 70 nauczycieli.
5. Publikacje - materiały do globalnej edukacji rozwojowej - zbiór scenariuszy zajęć poświęconych tej tematyce.
6. Wprowadzenie tematyki wodnej do wydarzeń skupiających większą publiczność, jak Katarzynki w Toruniu, poprzez różne gry edukacyjne, quizy i spotkania z pracownikami PAH.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społecznePomoc rozwojowa
NadawcaPolska Akcja Humanitarna
WykonawcaTestardoGram, ZenithOptimedia, PAH
Adresacicałe społeczeństwo ze szczególnym naciskiem na dzieci i młodzież w wieku szkolnym, odbiorcę indywidualnego w wieku 20-40 lat
MediaPrasa, radio, tv, internet, inne
Data zgłoszenia15.09.2009
Dodatkowe materiałyplik: plik_20090915164928_462.pdf
plakat
 plik: plik_20090915164924_952.mp3
spot radiowy
 plik: plik_20090915164928_827.pdf
okładka książki z materiałami edukacyjnymi
 plik: plik_20090915164928_718.pdf
plakat
 plik: plik_20090915164924_685.mp3
spot radiowy
 

spot telewizyjny
 

spot telewizyjny